piątek, 3 maja 2013

25. Karaoke




- Co jest między Iloną a Antkiem? – zapytał środkowy, a jego siostra odetchnęła z ulgą.
- Nic – uśmiechnęła się pokrzepiająco. – To znaczy, wydaje mi się, że dobrze się dogadują, ale na pewno ze sobą nie kręcą. Zresztą, sam widziałeś co działo się na ognisku. Potem jeszcze była ta sobotnia impreza. Uwierz, jeśli Antek z kimś kręci to jest to Inga.
***
Niedzielnego wieczoru czwórka przyjaciół umówiła się na skromną parapetówkę w mieszkaniu Zbyszka i Roksany. Około dziewiętnastej rodzeństwo zadzwoniło do drzwi pary. Otworzyła im brunetka ubrana w ciemnoszare leginsy, luźną, szarą bluzkę i różowe buty wyszywane cekinami. <STRÓJ> Po chwili pojawił się przy niej atakujący, aby przywitać się z Wiśniewskimi. Później przeszli do salonu, gdzie czekały już na nich napoje wyskokowe i talia kart. Zielonooka rozpromieniła się.
- Zagramy w makao? – spytała z nadzieją.
- Jasne – potwierdziła Roksana. – Jak za dawnych czasów.
Lili, która miała na sobie różowobrązowy top, czarne leginsy oraz balerinki w tym samym kolorze usiadła między siatkarzami. <STRÓJ> Ta karciana zabawa towarzyszyła im w zasadzie od samego początku. Kiedy cztery lata temu zaczynali swoją znajomość, też na każdym spotkaniu grali w makao. Po pewnym czasie stało się to ich tradycją i zawsze rozgrywali przynajmniej dwie partie. Gdy jednak zamieszkali w Kędzierzynie, nigdy nie znaleźli okazji, aby wyciągnąć karty. Aż do dziś.
Mimo, że zabawa była stosunkowo prosta, zawsze dostarczała im mnóstwo emocji oraz śmiechu. Tak samo stało się i teraz. Sącząc piwo, rozdali sobie karty, aby rozpocząć swoją ulubioną rozrywkę.
- Żryj! – krzyknęła z triumfem Wiśniewska, widząc, że jej przyjaciel nie ma czym się obronić.
Chłopak podliczył ilość plusów i wziął z talii trzydzieści pięć dodatkowych kartoników. Rzucił blondynce mordercze spojrzenie.
- A ty jak zwykle wulgarna – skrzywił się.
- Sam mnie tego nauczyłeś – wzruszyła ramionami.
- Ja?!
- Tak, ty. Ty pierwszy zacząłeś do mnie wyklinać – przypomniała.
- Nieprawda! – zaprzeczył. – A nawet jeśli tak było, to nie znaczy, że ty też możesz. Jestem od ciebie starszy, więc powinnaś mieć do mnie szacunek.
Zielonooka prychnęła lekceważąco.
- Może i powinnam, ale nie mam.
Łukasz z Roksaną przysłuchiwali się tej sprzeczce z rozbawieniem. Tymczasem Bartman popatrzył na dziewczynę z zaciętą miną.
- Chyba o czymś zapominasz.
- O czym, Zbychu? – uśmiechnęła się niewinnie, czekając jednocześnie na wybuch.
Doskonale wiedziała, że brunet nienawidzi swojego imienia. Żadna z form do niego nie przemawiała: Zbyszek, Zbigniew, Zbyniu – nic. Tolerował jedynie Zibi i ZB9. Wiśniewska jednak nie mogła nic poradzić na fakt, że „Zbychu” strasznie się jej podobało i czasami używała tej odmiany imienia, aby go zdenerwować. A ją naprawdę bawiło zirytowanie przyjaciela.
- Nie mów tak do mnie! – warknął.
- Bo?
- Bo przestanę się do ciebie odzywać – zagroził.
- Uuu, ale się wystraszyłam – zironizowała.
- No to zobaczymy – zapowiedział.
- Kłócicie się jak stare małżeństwo – środkowy parsknął śmiechem.
- Zbychu mi właśnie wprowadził ciche dni – pożaliła się jego siostra.
***
„Ciche dni” wcale nie były żartem. Chłopak naprawdę nie zamierzał rozmawiać ze swoją przyjaciółką. Lili wytrzymała jedynie pół godziny. Potem zaczęła rzucać siatkarzowi wyczekujące spojrzenia.
- No Zibi – jęknęła. – Weź już skończ. Nie ignoruj mnie.
Brunet popatrzył na nią obojętnym wzrokiem. Nie zmieniając swojej miny, wskazał na policzek.
- Tu – powiedział, sugerując, aby Wiśniewska go pocałowała.
Zielonooka zmieszała się, choć w zasadzie nie wiedziała dlaczego. Przecież atakujący często zachowywał się w taki sposób. Zdarzyło mi się wymuszać na niej buziaki w policzek. Wszyscy byli do tego przyzwyczajeni: ona sama, jej brat, a nawet Roksana. Każde z nich traktowało to zachowanie jako zwykły, przyjacielski żart. Blondynka też zawsze wyśmiewała się z pomysłów Bartmana. Czemu więc teraz nie była rozbawiona, tylko… przestraszona? Bo tak w istocie się czuła. Bała się, choć nie potrafiła określić czego dokładnie. Zwyczajnie nie chciała go całować. Miała nieprzyjemne przeczucie, że pociągnie to za sobą katastrofalne skutki. A z drugiej strony, gdyby odmówiła, konsekwencje mogłyby się okazać jeszcze gorsze. Na pewno wywołałaby zainteresowanie własną osobą. Do tej pory podejmowała Zbyszkowe wyzwanie. Jeśli dzisiaj odmówi, wzbudzi podejrzenia, które skutecznie utrudnią jej życie. No, a przynajmniej podejrzewała, że tak się stanie.
- Pies na baby – zaśmiała się brunetka, dając ukochanemu kuksańca.
Zielonooka cmoknęła zawodnika w policzek.
- Ale działa! – wyszczerzył się chłopak.
Nagle Lili dopadło uczucie, którego nijak nie potrafiła zidentyfikować.
***
Żałosne wycie roznosiło się po całym mieszkaniu. Czwórka znajomych siedziała przed laptopem i nie szczędziła swych gardeł. Siatkarze razem z dziewczynami postanowili zrobić sobie karaoke. Właśnie śpiewali kultową piosenkę Celine Dion „My heart will go on” znaną z równie kultowego filmu „Titanic”. Mimo, że Wiśniewska na cierpiała tego utworu, dobrze się bawiła. Chyba było o wiele lepiej samemu go wykonać niż słuchać.
- Mam następną propozycję – odezwała się zielonooka, przysuwając do siebie komputer. Po chwili popłynęły pierwsze takty „I want to know what love is”.
- O kurwa, znowu będzie fałszowanie – ucieszył się środkowy.
- Och Wiśnia, nie pierdol – uciszyla go Roksana. – Wiemy, że taki smęty najbardziej lubisz.
Znowu zaczęli śpiewać. Wraz z każdym kolejnym wersem, w blondynce coś pękało. Bawiła się z pozostałą trojką, ale jednocześnie składała w głowie elementy układanki.
Wszystko przez ten pocałunek na imprezie integracyjnej. To przez niego serce zabiło jej szybciej, kiedy Zbyszek popatrzył jej w oczy i kiedy pierwszego dnia października cmoknął ją w policzek na przywitanie. To przez niego czuła się zirytowana, gdy na którymś ze spacerów widziała jak trzyma się z Roksaną za rękę. To przez niego omal nie dostała zawału, kiedy chłopak położył jej rękę na sercu. To przez niego dręczyły ją różne emocje po ognisku i po wspólnej zabawie w kędzierzyńskim klubie. To przez niego nie chciała dziś pocałować bruneta.
To przez ten pocałunek zakochała się w swoim przyjacielu.
Próbowała wyprzeć te uczucia ze swojej świadomości od momentu, gdy zasugerowały to Inga z Iloną.  Nie chciała takiej miłości, lecz jednocześnie wiedziała, że nie może się oszukiwać. Każda sytuacja potwierdzała ich teorię. Wiśniewska nie potrafiła zachowywać się jak zawsze, bo też nie czuła do niego tego co zawsze. W końcu zrozumiała, że przyjaciel nie jest dla niej tylko przyjacielem.
I wanna know what love is
I want you to show me
I wanna feel what love is
I know you can show me
Dziewczyna nie umiała powstrzymać swojego spojrzenia w stronę Bartmana. Zrobiła to jednak w najgorszej z możliwych chwil. Sportowiec i jego ukochana właśnie patrzyli sobie głęboko w oczy, śpiewając sobie nawzajem refren piosenki. Blondynka niemal widziała różowe serce otaczające ich twarze. Ten obrazek, który do tej pory ją rozczulał, stał się sztyletem przeszywającym jej serce.
Musiała stąd wyjść i to natychmiast. Nie martwiła się co pomyślą jej znajomi. Myślała tylko o sobie i o tym, w jakie się właśnie wpakowała bagno. Obrała jeden cel: opuścić mieszkanie. Później będzie mogła się rozpłakać.
- Dobra, ja się zwijam do domu – oświadczyła, gdy tylko skończyli śpiewać.
Odpowiedziały jej zdziwione spojrzenia, lecz w ogóle się nimi nie przejęła. Skłamała, że jest zmęczona i szybko pożegnała się z przyjaciółmi, aby uniknąć niewygodnych pytań. 

Mam nadzieję, że majówka mija Wam dobrze :) Ja piszę pracę licencjacką, jakoś powoli, ale idzie to do przodu. Minus jest taki, że pochłania to moją wenę i czas, a nie mam rozdziałów napisanych do przodu, więc... jeśli za tydzień nie będzie postu, to wiecie dlaczego :/

15 komentarzy:

  1. To Lili wpadła po uszy. Najgorsze co może być to zakochać się w przyjacielu który jest zajęty.
    Zapraszam na prolog!
    http://slodkizapachmilosci.blogspot.com/
    Pozdrawiam Klaudia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to Lily wpadła po same uszy :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Lilka wpadła po uszy i dopiero teraz uświadomiła sobie w pełni, że Zbyszek stał się dla niej kimś więcej niż przyjacielem. Nie ma nic gorszego niż kochać się w zajętym przyjacielu. Tyle, że jest problem bo jest Roksana i Zbyszek też nie przejawia jakiś większych uczuć. W sumie nie wiemy co czuje do Lilianny bo przecież nie ma jego perspektywy ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lili już wie co czuje. Nie jest to "niezidentyfikowane uczucie", tylko realne zauroczenie/zakochanie. Tylko pytanie, co z tym zrobi. Czy powie Zbyszkowi, narażając się na jego odrzucenie i niezrozumienie, albo gorzej- gniew Roksany i zburzenie ich przyjacielskich relacji?
    Z kolei ten romantyzm między parą jakoś do mnie nie przemawia. A te zakupy podczas meczu, a dziwne zachowanie Roksany? No i Zbyszek, który po pijaku wydawał się być zainteresowany Lilką? Może to tylko gra pozorów? Sama już nie wiem.
    Czekam na następny z utęsknieniem! Życzę szybkiego napisania pracy, cobyś niebawem do nas wróciła z nowym rozdziałem :)

    Buziaki, S. ;*
    + zapraszam na nienawiść czwartą- http://nienawisc-od-kolyski.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale nam piosenkę zaserwowałaś :D normalnie mam dreszcze :D
    No tak, Łukasza interesują relacje Ilony z Antkiem! Fajnie, że siostra mogła go uspokoić. Mam nadzieje, że jego złość na kolegę całkiem zniknie :P
    Imprezka u nich? O kur.cze, myślałam że między nimi nie jest najlepiej :p Chyba, że to ma być rodzaj terapii :P Właśnie zauważyłam, że Roksana jest podobna do jednej z uczestniczek Tap Madl 3 :P jej strój jest ciekawy :P buty rozwalają system :P haha a Lili ma najdłuższą nogę na świecie hahahah :P ale podoba mi się to zdjęcie :D Karty to świetna rozrywka, chociaż nie każdy to lubi (czego zupełnie nie rozumiem :P) Uuła... ale odzywki :p Zibi nie lubi wulgaryzmów...? No bo padne... A jak on sie zachowuje na meczach? :P Pewnie uważa, że dziewczyna nie powinna się tak wyrażać. Oj tam, oj tam :P Ej, no zgadzam się z Lili. Zbychu brzmi fajowo! < lol > Ale on wrażliwy :p Ale tak warknąć na przyjaciółkę, która ewidentnie żartuje? Oj, nieładnie :p
    Aaaa! Ale to jest mega urocze z tym "Tu" < lol > < lol > jeszcze do niedawna nie miałaby z tym żadnego problemu, a teraz mętlik w głowie. O miło, że odezwała się Roksana. Wydaje mi się, że jest jakaś wycofana, cicha...
    "Żałosne wycie" buahahaha. Podoba mi się pomysł na własną interpretacje akurat tej piosenki :p I Roksana się rozkręciła :D :D
    Śpiewają do siebie tą piosenkę?! Zbulwersowałam się! :P Myślałam, że między nimi się sypie a tu du.pa blada :P Biedna Lili... :( wje.bała się na maxa z uczuciem do Zbycha :/ abo raczej to on ją wrąbał, w końcu to był jego pomysł. Czy może mi ktoś odpowiedzieć na pytanie: czy on to w ogóle pamięta? :/ I tak długo wytrzymała, bo postanowiła wyjść jak skończą śpiewać.
    PS. nie martw się, ja będę cierpliwie czekać ;)
    Buziaki :* :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Najgorzej jest sie zakochac w przyjacielu i to jeszcze zajetym, aczklwiek mysle ze Roksany i Zbyszka juz nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie zazdroszczę Lilce, że znalazła się w takiej sytuacji. Najgorsze jest to, że nie wie, co do niej (i czy w ogóle) czuje Zbyszek...

    Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. już we wtorek pisze maturę z polskiego i jestem pochłonięta przypominaniem sobie poszczególnych lektur. Nawet nie wiesz jak się cieszę na możliwość poświęcenia mojej uwagi czemuś innymi. No dobra nadal to jest czytanie ,jednak czegoś bardzo miłego :) ,a piękne zdjęcia bohaterek jeszcze bardziej zmotywowały mnie do ćwiczeń ,które miałam zaraz wykonać! dziękuje :*
    A więc między Roksaną ,a Zbychem wszystko jest w jak najlepszych relacjach?Jest mi bardzo smutno z powodu cierpienia Lili. w jakimś stopniu ją rozumiem ,ponieważ kiedyś miałam podobną sytuację u siebie ,ale u mnie skończyły się happy endem ,tutaj mam wrażenie ,że stanie się dokładnie tak samo. Oby :) gra w karty ,też mam do niej sentyment ,ponieważ nauczyli mnie jej koledzy z klasy i zawsze na wolnych lekcjach graliśmy w nią. Teraz szkoła się skończyła ,a sentyment pozostał. :) Jestem ciekawa jak wyglądało to w towarzystwie jakie tutaj opisałaś. Co do strojów naszych bohaterek bardziej podobają mi się ich zdjęcia i nawet Lili ,co wiesz ,że jakoś nie przepadam za tą modelką.
    rozdział mi się podoba ,jest troszkę nudny ,ale przecież takie też są bardzo potrzebne :)
    Trzymaj za mnie mocno kciuki ,aby matury poszły mi gładko ,a ja trzymam ,aby praca licencjacka była napisana na 5 :)
    P.S. Wiedziałam ,że nie zapyta o Zbyszka ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Biedna Lili, nie dość, że kocha Zbyszka i cierpi, gdy patrzy na niego i Roksanę, to jeszcze po takim dość dziwnym dla jej towarzystwa wyjściu, może mieć pod górkę, bo przyjaciele będą się uważniej przyglądać jej zachowaniu. I coś czuję, że brylować w tym będzie Łukasz. Już wcześniej zauważył, że Lila dużo biega, a jak biega, to znaczy, że ma problemy. Teraz więc pewnie jego czujność jeszcze bardziej się uaktywni.

    OdpowiedzUsuń
  10. rany ak mi szkoda Lilki:( nie dość, że nieszczęśliwie się zakochała to jeszcze co chwilę widzi swojego wybranka z inną i musi ciągle udawać, że wszystko ok:/ ciekawe kiedy zauważą, że coś jest nie tak...

    pozdrawiam
    http://www.niedostepni-dla-siebie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy tylko ja weszlam w piatek, sobote i niedziele z przyzwyczajenia, ze jest nowy? :D Czekam ;*

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak Lili to wszystko wytrzymuje? Widzi Zbyszka w ramionach kolejnych panienek... Czy on naprawdę jest taki ślepy? ;p Ona go kocha

    zapraszam do siebie na odchodze-kochanie.blogspot.com i mimo-wszystko-ide.blog.onet.pl ;*

    OdpowiedzUsuń
  13. Wpadła dziewczyna po same uszy!! Ciekawi mnie, wręcz zżera mnie ciekawość co na ten temat myśli Zbyszek! Marzy mi się post z jego perspektywy. Fajnie by było gdyby wysłął tę swoję lalę na księżyc, choć wiem, ze to nie będzi etakie łątwe niestety!
    http://blogniemoralny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. ja nie mogę... dziewczyno... OGARNIJ SIĘ!! już 2 miesiące nie piszeszz!! nie wierze, że jeszcze nie skończyłaś tej pracy licenjackiej ;/// masz dużo fanów dzięki temu blogowi, i azkocahli się w tym blogu, a ty teraz sb jaja robisz -,-

    OdpowiedzUsuń
  15. Makao <3

    Ja potrafię to uczucie Lili zidentyfikować...:D
    Teraz jak tak patrzę na ten komentarz powyżej, cieszę się, że czytam teraz, bo jakbym miała czekać na coś nowego dwa miesiące to bym chyba zginęła.
    Biedna Lilka:(

    OdpowiedzUsuń